Pages

25.12.11

Christmas?

Hari ni nengok banyak gak orang post ni kat facebook..


So instead kita boleh ucapkan happy holidays sahaja lah. Kelmarin kan last working day before Christmas. Ofismate yang lalu meja saya akan singgah & cakap Merry Christmas to you & your family, dan jawapan saya Happy Holidays to you too. Macam pelik bunyi. Kalau ni ujian lisan mesti dah kena tolak markah sebab macam tak jawab mengikut tema. Tapi kengkadang ada la terlepas jawab Merry Christmas to you too. Oops..

Malas dah nak explain kata saya tak celebrate Christmas, kalau dorang ni peka mesti dorang pun leh tau saya tak celebrate Christmas sebab saya pakai tudung. Tapi agaknya zaman sekarang ni Christmas pun macam bukan perayaan agama, tapi lebih kepada syok2 dapat public holiday aje. So nak bersangka baik dorang bila wish Merry Christmas tu takde niat agama apa2. Hmm..


Semalam kakak cleaner datang rumah bagi Santa Cookies untuk anak2 saya.
Kitorang ni ada rupa celebrate Christmas ke..ish.
Sengih cakap terima kasih aje la, takkan nak pulangkan kot..
Bestnya long weekend..

5 comments:

  1. COmelnya cookies tu. Nampak cam sedap je... *nyum..nyum..penggemar biskut*

    ReplyDelete
  2. Ohh...

    Ada ketika kita berniat hormatkan rakan rakan kita yang menyambutnya, kan?

    ReplyDelete
  3. comel je santa cookies tu. tentang ni dah tahu lama jgk. bkn setakat christmas tp utk semua perayaan yg melibatkan non-muslims.

    ReplyDelete
  4. saya pun serba salah bila dpt tau psl hal atas tu... sebab bos kristian, jadi saya pun dah terlepas ucap "merry krismas" pada bos... huhuu...

    ReplyDelete